2011-11-26

LCHF-lussebullar



Lussebullar hör till advents- och julfirandet!
Dessa är lagom luftiga, lagom saftiga och har en perfekt lite lätt seg konstens.


 LUSSEBULLAR
  1. Vispa 4 ägg, 1 äggula och 1dl sötning fluffigt
  2. Rör ned >50g smält smör och 1dl kokosmjölk
  3. Blanda 0,5dl fiberhusk, 3msk kokosnötsmjöl, 0,25dl sojamjöl, 0,25dl pofiber och 0,25dl bakepro separat
  4. Tillsätt 2,5tsk bakpulver, lite ren vanilj och 1-2pkt saffran och blanda väl
  5. Rör ned torrvarorna i äggblandningen och blanda väl
  6. Tillsätt ca 5msk kesella och fortsätt blanda
  7. Låt stå svalt och svälla i ca 5-10 minuter
  8. Pyttsa upp i muffinsformar, toppa med några få russin och pensla med äggvitan
  9. Grädda ca 20 minuter i 175 grader

1 kommentar:

Anja sa...

Det var ett liknande recept jag gjorde! Men i mitt recept stod det "snurra degen och forma lussebullarna", vilket jag tyckte var lite svårt med den rinniga sockerkaksaktiga smet jag fått till :) Så jag gjorde muffins istället, som blev riktigt goda (och feta)!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...