2012-06-03

Träningsform

Det är lätt att tro att kroppen inte ändras trots hård träning. Idag kollade jag äldre bilder och anteckningar. Förutom att jag är brunare och har mer hår så verkar spinning, löpning, bodystep, core och bodypump ha gett resultat på bara 2 månader. Övre bilderna är från mitten på april och nedre bilderna från igår. Min vilopuls ligger också på 50 slag nu jämför med 60 slag för ett år sen. Pulsen sjunker ca 20% från (~80%-60%) på 25-30 sekunder under aktiv vila där man rör på sig jämfört med 1,5 minuter för ett år sen. Min arbetspuls har sänkts märkbart och jag kan köra riktigt hårt, riktigt länge utan att vara trött efteråt. Under mitt senaste läkarbesök på diabetesmott. fick jag höra att jag har en superlåg arbetspuls och med all säkerhet gör allt jag kan för att rädda blodkärl och nerver, minska risk för amputering, minska risk för hjärt- och kärlsjukdomar samt öka nybildandet av celler. Hurra för mig!

5 kommentarer:

Jossan sa...

Sjukt bra, heja dig!

Cilla sa...

Ja hurra för dig! Jag tycker att din kropp är så snygg att jag dör en liten smula. Du jobbar så hårt och får verkligen utdelning för det. Att du sedan skapar bättre förutsättningar för livet är helt underbart! Heja dig fina du :)

StepUp 2 Fitness sa...

Kul att du hittade till mig för nu har jag ju hittat hit! Vilken snygg kropp du har!!! Grattis!
Sv: ShapeUp använder jag.

Jenny sa...

Otroligt bra!! Du är helt galet snyggt tränad! Jag är så impad :)

Tack snälla, fina du för kommentaren hos mig.

Kram

Daniel sa...

Grym form! Bra jobbat! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...